Gå til sidens hovedinnhold

Slottet krever Se og Hør-dementi

Kongehuset krever dementi fra ukebladet Se og Hør etter oppslaget om at prinsesse Märtha Louise tok opp et lån på seks millioner kroner.

Se og Hør skrev tidligere i uken at Märtha tok opp et lån på seks millioner kroner for å kjøpe huset i Lommedalen. Kongehuset gikk senere ut og avkreftet dette.

Kongehuset har nå skrevet et brev til Se og Hør der de ber ukebladet tilbakevise påstander om at prinsessen er en gjeldsslave.

- Vi har valgt å sende dette brevet fordi vi mener at saken har prinsipiell betydning, sier informasjonssjef Wenche Rasch ved Slottet til Dagbladet. I brevet viser kongehuset til pressens Vær varsom-plakat.

- Vi vil med dette markere at den også gjelder ved omtale av kongelige, sier Rasch.

Redaktør Trond Stensåsen i Se og Hør sier at ukebladet vil redegjøre for saken i et brev til Slottet. Ukebladet beklager at de har brukt ordet gjeldsslave, men de står fast ved at prinsessen har tatt opp lånet.

Reklame

Derfor er den norske ladekabelen så genial