Gå til sidens hovedinnhold

Solgte hotellnatt for 10 øre

En tastefeil ble kostbar reklame for et hotell i Venezia.

Interessen var stor da et firestjerners hotell i Venezia søndag kveld annonserte sine rom for 1 cent (rundt 8 øre) på sin egen reservasjonsside på nettet.

Før feilen ble oppdaget av ledelsen på Crowne Plaza D’Altino mandag morgen, var 1400 netter bestilt fram til oktober 2010.

Prislapp: 800.000 kroner.

Til vanlig tar det italienske hotellet mellom 1000 og 1500 kroner per natt for rommene. Men i en kort periode var altså prisen nede i under 10 norske øre, melder Reuters.

Først trodde hotellets personale at en hacker sto bak det gode tilbudet. Senere ble det klart at det var eieren, Intercontinental Hotels Group, som hadde rotet med tallene på hotellets nettside.

Gjester som har sikrets seg et billig rom i denne «salgsperioden» er fortsatt hjertelig velkommen.

Forhåpentlig kan tapet ses på som god markedsføring.

Finn de beste prisene på rutefly, hotell og leiebil med Nettavisens reisesøk.

Reklame

Dette påskeegget er nesten for godt til å være sant

Kommentarer til denne saken