OSLO SPEKTRUM (Nettavisen): I anledning Gulltaggen 2011, Norges største markeds- og kommunikasjonsarrangement, har Mediehuset Nettavisen flyttet desken til messeområdet i Oslo Spektrum.

Mediehusets stand er på ikke mindre enn 75 kvadratmeter og er i tråd med Nettavisens filosofi profilert i henhold til standarden Norges største nettbaserte mediebedrift ønsker å markedsføre seg etter.

Store monitorer gjengir Nettavisens nettsider, både de ordinære seksjonene og den spesiallagde seksjonen for Gulltaggen og en livefeed fra messeområdet i Oslo Spektrum.

I tillegg til monitorene kommer sittegrupper og belysning.

Alt satt opp for å gjengi at Nettavisne er en moderne mediebedrift som ligger i forkant når det gjelder bruk av tilgjengelig teknologi.

Transparent
- Det er viktig å vise at Nettavisen ønsker å være transparente og at vi ikke har noe å skjule, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen.

Det er likevel ikke alt som kan avsløres. En del journalistiske aspekter kan ikke avsløres rett og slett for å beskytte intervjuobjekter og å kunne verne om ting de spesifikt har bedt om at ikke blir offentlig gjort.

- Alt kan selvfølgelig ikke avsløres her og kildevernet er viktig, slik at det journalistiske arbeidet vil ikke bli flyttet slik som desken, sier Stavrum.

Kommersiell tilstedeværelse
Den kommersielle tilstedeværelsen er nok vel så viktig som den redaksjonelle i forbindelse med Gulltaggen.

- Dette en bra måte å gjøre seg bemerket på radaren til de største aktøren i bransjen, sier Stavrum.

Som får støtte fra Ole Morten Hauge, salgssjef i Mediehuset Nettavisen.

- Selv om vi har ingen konkrete mål med tanke på salg i denne anledning, er det viktig å vise fram Nettavisen til reklamekjøperne. Nettopp ved å flytte desken hit og å eksponere Gulltaggen seksjonen, sier han.

Og fortsetter:

- Gjennom dette stuntet for vi vist til reklamekjøperne hva som ligger av arbeid bak et nettsted som nettavisen.

Les flere saker om Gulltaggen