Gå til sidens hovedinnhold

Vraker OL

De olympiske lekene mister flere sponsorer.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Etter sommel-OL i Beijing trekker fotogiganten Kodak seg som sponsor for lekene, skriver Ad Age.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Dermed blir Kodak den andre storsponsoren av lekene som trekker seg. Kodak har vært involvert i lekene i nesten hundre år og har vært en av hovedsponsorene siden midten av 1980-tallet.

Selskapet sliter
Bakgrunnen for at fotogiganten trekker seg fra lekene er endringen selskapet har vært gjennom med digitaliseringen av fotobransjen.

- Det er betydelig annerledes selskap Kodak er blitt.

Ikke første
Tidligere denne høsten gjorde også bilgiganten General Motors det klart at selskapet trekker seg som OL-sponsor etter 2008-lekene.

GM bruker rundt 600 millioner kroner på lekene i et olympisk år.

- OL er nesten for stort for et merkenavn, sa en talsperson for GM på det tidspunktet.

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler