Gå til sidens hovedinnhold

- Hei, hvor i he.. er dere?!

En turistkampanje knyttet til filmen «Australia» kan slå tilbake på dem selv.

(SIDE2): Kampanjen som skal markedsføre Australia som turistland, vises i 20 land.

Kjemper om publikum
«Where the bloody hell are you?» er imidlertid blitt til «kinogjengere...hvor i he...er dere?» etter at Baz Luhrmans «Australia» ikke er blitt den enorme suksessen i USA og hjemlandet som Fox hadde trodd og håpet på.

Turistmyndighetene i Australia har spyttet inn flere millioner dollar i Baz Luhrmans episke film som sveiper over store deler av det australske landskapet.

Foruten dét vakte annonsene oppstyr i Storbritannia der uttrykket «bloody hell» ikke falt i god jord.

Filmen, som har vært i produksjon i åresvis, og kostet adskillige hudre millioner kroner, gjorde det svært dårlig i premierehelgen i USA.

Avisen The Age skriver at landets turistminister nå også har forsvart pengebruken knyttet til «Australia». Kampanjene skal koste 40 millioner australske dollar og er direkte knyttet til filmen.

Uavhengig
Martin Ferguson sier at kampanjene, som blant annet benytter seg av Brandon Walters som spiller aboriginalgutten Nulla i filmen, egentlig fungerer fint uavhengig av «Australia» og dermed filmens suksess.

SE EN AV DEM HER

HTML EMBED

Fox i USA sier at filmen har kommet seg etter den skuffede åpningen og nå «klarer seg bra» i kampen om kundene. Foreløpig ligger filmen på en 4. plass i USA.

Det australske turiskontorets kampanjer har imidlertid fått en rekke avleggere av moroklumper som har laget sine egne parodier.

SE EN AV DEM HER

HTML EMBED
Reklame

Grillpakken som gir deg saftig mat

Kommentarer til denne saken