Gå til sidens hovedinnhold

Avlyser nordisk reklameseremoni

Kun 55 deltagere hadde meldt seg på utdelingsseremonien for "Scandinavian Advertising Awards" i Stockholm. Dermed velger initiativtager Robert Langenberger å kjøre utdelingen online i stedet.

På nettssidene til arrangementet "Scandinavian Advertising Awards" (Black Crown) kan du i dag lese at utdelingen i Stockholm den 17. januar er avlyst (se sidene her).

Årsaken er for dårlig påmelding fra de fem nordiske landene.

- Vi hadde forventet og håpet på 100 mennesker. Per i dag har vi 55 påmeldte. Vi måtte gi beskjed til arrangementslokalet i dag og tok ikke sjansen, sier initiativtageren.

I stedet gjør de ferske arrangørene som Eurobest: holder en online-seremoni.

- Vi kalkulerer den samme prisen online som vi ville gjørt med et skikkelig liveshow. Dette er egentlig ikke et finansielt spørsmål, sier Langenberger til Propaganda.

Østerrikeren forteller at alle Stockholms-byråene som var nominert til finalerunden (fem stykker) hadde meldt seg på arrangementet, men at det var verre å få folk fra andre land til å tilbringe weekenden i Stockholm.

- Det er et spørsmål om tid og økonomi, det er kostbart å tilbringe en helg i Stockholm, sier mannen som gjerne skulle hilst på representanter fra alle 39 nordiske byråene som hadde meldt på over 200 bidrag i åtte kategorier.

I stedet vil han i etterkant av Internett-seremonien dra rundt og besøke alle de åtte vinnerne som er blitt valgt. Der vil svarte kroner bli delt ut.

- Vi lærer av våre feil og har i hvert fall funnet ut at det ikke er så enkelt å få fem land til å samles i ett, sier han og forteller at onlineseremonien vil være flashbasert, med et animert onlineshow som skal avsløre vinnerne.

- Vi kommer garantert til å fortsette med denne konkurransen neste år. Vi er jo svært fornøyd med antall innsendte bidrag, det er på selve utdelingen vi må jobbe mer med, sier Langenberger.

Reklame

NÅ: 30 % rabatt på alle Kastel-modeller

Kommentarer til denne saken