Gå til sidens hovedinnhold

Avlyser nordisk reklameseremoni

Kun 55 deltagere hadde meldt seg på utdelingsseremonien for "Scandinavian Advertising Awards" i Stockholm. Dermed velger initiativtager Robert Langenberger å kjøre utdelingen online i stedet.

På nettssidene til arrangementet "Scandinavian Advertising Awards" (Black Crown) kan du i dag lese at utdelingen i Stockholm den 17. januar er avlyst (se sidene her).

Årsaken er for dårlig påmelding fra de fem nordiske landene.

- Vi hadde forventet og håpet på 100 mennesker. Per i dag har vi 55 påmeldte. Vi måtte gi beskjed til arrangementslokalet i dag og tok ikke sjansen, sier initiativtageren.

I stedet gjør de ferske arrangørene som Eurobest: holder en online-seremoni.

- Vi kalkulerer den samme prisen online som vi ville gjørt med et skikkelig liveshow. Dette er egentlig ikke et finansielt spørsmål, sier Langenberger til Propaganda.

Østerrikeren forteller at alle Stockholms-byråene som var nominert til finalerunden (fem stykker) hadde meldt seg på arrangementet, men at det var verre å få folk fra andre land til å tilbringe weekenden i Stockholm.

- Det er et spørsmål om tid og økonomi, det er kostbart å tilbringe en helg i Stockholm, sier mannen som gjerne skulle hilst på representanter fra alle 39 nordiske byråene som hadde meldt på over 200 bidrag i åtte kategorier.

I stedet vil han i etterkant av Internett-seremonien dra rundt og besøke alle de åtte vinnerne som er blitt valgt. Der vil svarte kroner bli delt ut.

- Vi lærer av våre feil og har i hvert fall funnet ut at det ikke er så enkelt å få fem land til å samles i ett, sier han og forteller at onlineseremonien vil være flashbasert, med et animert onlineshow som skal avsløre vinnerne.

- Vi kommer garantert til å fortsette med denne konkurransen neste år. Vi er jo svært fornøyd med antall innsendte bidrag, det er på selve utdelingen vi må jobbe mer med, sier Langenberger.

Reklame

Ekstremt høy strømpris – slik kutter du regningen

Kommentarer til denne saken