Gå til sidens hovedinnhold

Bedrer resultatet med Rema og Statoil

Med kunder som nykommere som REMA 1000, Statoil Detaljhandel og Gresvig-konsernet på kundelisten har JBR McCann fått inntekter fra detaljhandelskunder på rundt 25 millioner så langt i år.

2002 var et semmert år for McCann Norge. Byrået måtte i fjor bokføre et underskudd på 44 millioner kroner.

Dermed måtte byrået gjøre noe for å snu utviklingen og satset målbevisst på detaljhandel. Det har gitt flere nye kunder i den bransjen så langt i år. REMA 1000, Statoil Detaljhandel, Gresvig-konsernet, GlasMagasinet og kjøpesenteret Paleet er alle nye kunder til byrået som bringer merinntekter på hele 25 millioner kroner. Ifølge en pressemelding utgjør dette rundt 30 prosent av byråets totale inntekter. De anslår at omsetningen innen detaljhandel vil ha en samlet vekst på 30 prosent i år. Byråets totalomsetning ventes å bli i underkant av 70 millioner.

- Dette er svært gledelig og viser at markedet er i utvikling, sier direktør Yngvar Husebye i McCann Norge.

Han forteller at de har bevisst jobbet med sine tjenester og mener de i dag har et kompetansemiljø innen kjedeutvikling og kjedemarkedsføring som markedet etterspør.

JBR McCann har siden april arbeidet med utviklingsoppgaver for Statoil Detaljhandel, som en del av kontrakten med Statoil-konsernet,. Selskapet har også sammen med søsterselskapet Scandinavian Design Group nylig utviklet et nytt kjedekonsept for Gresvig-konsernet. Det nyeste prosjektet er strategisk utvikling av KLP-eide GlasMagasinet og kjøpesenteret Paleet.

- Vi opplever at stadig flere detaljister ser behovet for en tverrfaglig gjennomgang av virksomheten. Det er sånn sett heldig for oss at vi representerer både reklame-, media- og design. Dermed kan vi se de ulike innsatsområdene under ett, sier Husebye.

Reklame

Nyhet: Nå får du denne bilen som ladbar hybrid