Gå til sidens hovedinnhold

Begynn treningen nå

Nå er det på tide å trene bort juleribba. Slik kommer du i gang med treningen.

(SIDE2): De fleste av oss har vel forsynt oss grovt av julefatene med ribbe, pølse, røkelaks, eggerøre, juleskinke og sylte gjennom utallige juleselskaper og julebord. Du føler deg kanskje litt tyngre i kroppen, men det er jo bare en ekstra grunn til å komme seg opp av sofaen og begynne å trene.

Jill Jahrmann er produktdirektør i S.A.T.S. Her er hennes 5 treningstips til deg:

1. Planlegg treningen

Du må planlegge og sette av tid til å trene. Husk at tiden du bruker på trening (og reise til og fra + dusj) skal tas fra totalen. Det gjelder å få tid nok i hverdagen. Kanskje må du vurdere å kutte ut noe annet du synes er gøy for å få tid til å trene. Finn ut hva skal du må kutte ut og akkurat når skal du trene.

2. Velg hyggelige alternativer

Det er kaldt og mørkt i januar. Tren inne på et varmt, rent og lekkert treningssenter med en deilig badstu etter treningen, eller tren utendørs i helgene når det er litt dagslys. Finn frem skiene og kom deg ut på tur.

3. Tren på faste dager

Tren gjerne faste treningsøkter. Det øker sjansene for at du klarer å trene jevnlig.

4. Bruk et hjelpemiddel

Kjøp deg en treningsstrikk og skaff deg et program til den. Treningsstrikken er et suverent og enkelt hjemmetreningsverktøy som gir god effekt.

5. Tren med en venn

Sett i gang treningen sammen med en venninne. Det er hyggeligere, og å ha en avtale forplikter!
Gå for eksempel lange turer, og bruk gjerne staver når du går.

Reklame

Nå: Enormt salg på alt du trenger til løpeturen

Kommentarer til denne saken