Gå til sidens hovedinnhold

Bilutstilling til 1,2 mrd.

Verdens bilprodusenter slår på stortommene når de skal vise amerikanerne siste skrik fra bilverdenen.

I januar er det igjen klart for den årlige bilutstillingen i Detroit. North American International Auto Show (NAIAS) koster i år utstillerne rundt 1,2 milliarder kroner å stable på bena, melder nyhetsbyrået AP.

NA24 - din næringslivsavis

Dette er en investering bilprodusentene håper vil kaste av seg. Hele messeområdet er elegant designet slik at ledende bilselgere, analytikere, journalister og vanlige folk skal strømme til messen.

- Dette er en god mulighet for oss til å spre budskapet vårt, sier Timothy Peters, sjef for General Motors Corp sitt auto show til nyhetsbyrået AP.

Hvert eneste år prøver de forskjellige produsentene å overgå sine konkurrenter ved å skape de flotteste utstillingsstandene. I år er det blant annet skøytebanen og en isvegg på DaimlerChrysler AG's Mercedes-Benz divisjonens stand som er en av de store begivenhetene.

I tillegg har flere av utstillerne store videoskjermer som strekker seg fra gulvet og nesten opp til taket.

Reklame

Pørni slår alle rekorder - her ser du serien gratis