Gå til sidens hovedinnhold

Bråk om forsvunnet Murdoch-bok

Mediemilliardæren Rupert Murdoch er ikke fornøyd med nye bokavsløringer.

Murdoch har nå sikret seg et eksemplar av en kritisk, upublisert bok om mediemogulen. Og liker ikke det han leser.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I boken «The Man Who Owns The News: Inside The Secret World of Rupert Murdoch» skriver Vanity Fair-journalist Michael Wolff at Murdoch ikke er særlig fornøyd med konservative Fox News og TV-nettverkets partiske politiske dekning.

Fox News er eid av Murdochs News Corp, og mediebaronen skal ha sikret seg en kopi av den uutgitte boken via sin svigersønn i London.

Verket ble sendt til en engelsk avis, som vurderer å kjøpe rettighetene til å publisere utdrag fra boken.

- Noen var snille nok til å sende meg en kopi, sier svigersønn Matthew Freud til The New York Times.

Forfatteren er ikke særlig fornøyd med lekkasjen.

- Jeg er selvfølgelig opprørt over at de sitter på en tidlig versjon av boken. I realiteten sitter News Corp på tyvgods.

New York Times skriver at News Corp ikke har truet med rettslige skritt.

Reklame

Manchester City slår lillebror Manchester United søndag

Kommentarer til denne saken