Jobben i SK Brann inngår i klubbens markedsavdeling, og primæransvaret er å håndtere og forvalte ny TV-avtale og dens innhold knyttet til ulike plattformer.
Digitale medier
Den nyansatte kommer også til å bidra til at SK Brann profesjonaliseres ytterligere gjennom det daglige mediebildet. I tillegg skal klubben opprettholde ønske om å være ledende klubb i Norden innenfor satsingen mot digitale medier, skriver brann.no.
Mediesjefen vil få totalansvar for Branns mediesatsing, både innenfor tradisjonelle og nye plattformer.
Mange oppgaver
I tillegg skal vedkommende kvalitetssikre og koordinere journalistisk og produksjonsteknisk innhold, Ivareta klubbens identitet og profil gjennom utviklingen av nye medieprodukter, og være et bindeledd mellom sport/klubb og media.
Brann ønsker at personen som får den nye stillingen har betydelig kunnskap om håndtering av digitalt innhold og digitale medier. I tillegg skal den nyansatte ha kunnskap om rettigheter til innhold og håndtering av dette.
