Gå til sidens hovedinnhold

Bruker TV2-kjendiser i Kanal 4-markedsføring

TV2-kjendisene Frithjof Wilborn, Davy Watne, Christine Korme og Siri Kalvig blir brukt for å selge Kanal 4 til potensielle annonsører, skriver VG.

Problemer er at kjendisene ikke vet at de "jobber" for Kanal 4. Heller ikke TV2-sjef Kåre Valebrokk kjenner til at de har skiftet beite.

- Det hadde vært greit hvis jeg hadde blitt spurt. Kanal 4 er kanskje litt tidlig ute, men jeg klarer ikke å hisse meg opp over denne saken, sier Valebrokk til VG.

I presentasjonen av kanal 4 overfor potensielle kunder blir bilder av TV-kjendisene brukt for å forklare samarbeidet med TV2.

- Foilen er ment som en illustrasjon på at vi arbeider med å få til et samarbeid med TV2 om felles bruk av kjente profiler. Ikke nødvendigvis disse, sier markedsdirektør Rune Remøy i Kanal 4. Han innrømmer til VG at ingen av kjendisene har blitt spurt om å jobbe for Kanal 4 og at bruken av kjendisene til profilering ikke har vært avklart.

- Det kan godt være at noen i TV2 kommer til å jobb for Kanal 4, men det vil være frivillig, sier Valebrokk.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot