(YEYE): Kleskjeden Lindex oppfordrer nå moteinteresserte jenter og kvinner til å delta i den nye konkurransen for å rette fokus mot kampen mot brystkreft.

Kamp mot kreft
Rosa sløyfe-aksjonen har i flere år bidratt til å sette fokus på kampen mot brystkreft, og til å samle inn penger til inntekt for brystkreftforskningen. I år kan du selv delta i Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje. Fra og med denne uka kan du vise din kreative side ved å designe et t-skjortetrykk mot kreft! Du kan enten tegne trykket for hånd eller på datamaskin.

Kreftforeningen er anvsarlig for innsamlingsaksjonen, og håpet er at selskaper, organisasjoner, kunder og privatpersoner skal få økt kunnskap om sykdommen, og at det kan utvikles nye metoder for behandling av kreftsyke.

I 2007 ga Kreftforeningen 334 millioner kroner til kreftforskningen.

T-skjortesalg
Konkurransen foregår i både Norge, Sverige og Finland. Vinnerbidragene i hvert land blir trykt opp på T-skjorter som skal selges i Lindex-butikkene i oktober under navnet «Pink Collection». Deler av salget skal gå direkte til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

Designkonkurransen pågår fra 20. mai til 30. juni på nettsiden til Lindex.

(Kilde: Henne.no og Lindex.no)

Siste fra Yeye: Gå til forsiden her.