Gå til sidens hovedinnhold

Budstikka i fremgang

Asker og Bærums Budstikke løfter resultatene.

Resultat før skatt i Budstikka Media ble etter 1. tertial 21,3 mill. kroner mot 18,2mill. kroner i 2006. Driftsresultatet øker dermed 167 prosent, skriver mediehuset i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Samtidig vil salget av aksjene i Stavanger Aftenblad gi en regnskapsmessig gevinst i 2007 på 31,6 mill kroner.

Medieselskapets driftsinntekter med 6,2 prosent, fra 59,8 mill. kroner til 63,5 millioner kroner. Reklameinntektene økte i samme periode med 4,3 prosent – til 42,4 mill kroner. Opplagsinntektene viser overraskende nok den største veksten. Inntektene ble på 19,8 mill. kroner, en fremgang på 8,3 prosent.

-Mediehuset opplever vind i seilene. Spesielt hyggelig er opplagsveksten på 410 eksemplarer. Det betyr at avisen Budstikka tiltrekker seg nye lesere samtidig som nettavisen Budstikka.no er inne i en sterk vekstperiode, sier adm.direktør/ansv.redaktør Andreas Gjølme i pressemeldingen.

Reklame

Her får du tak i den nye Pondus-boka