Gå til sidens hovedinnhold

Burgerspill på Xbox

Hurtigmatkjeden Burger King tar nå i bruk ett nytt middel i kampen for å få flere kunder enn McDonalds.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Burgerkjempen har funnet ut at de i stedet for å lansere en ny burger skal begynne å selge dataspill som passer til både til xbox og xbox 360, ifølge epn.dk.

NA24 - din næringslivsavis

Det er for tiden tre forskjellige spill ute som selges for mellom cirka fire og 26 kroner stykket.

Det vites ikke om spillene noen gang vil bli introdusert i Europa. Burger King hevder selv at kundenes etterspørsel etter arkadespillet Burgertime fra 1982 er den direkte årsaken til de nye produktene.

Hurtigmatbransjen i USA er ekstremt fokusert på barn og hver femte annonse fra denne industrien fokuserer på at det følger leker med i måltidene.

EU planlegger for øvrig å innføre et forbud mot reklamer for usunn mat. Dersom et liknende tiltak hadde blitt innført i USA hadde det blitt hardt for hurtigmatbransjen. Det er nemlig kun tre prosent av landets reklamer som fokuserer på sunn mat, ifølge politiken.dk.

Burger King driver 11.100 restauranter i 65 land.

Reklame

Sommerens kuleste badeflåter