Gå til sidens hovedinnhold

Norske kjendiser får feste i fred

Gutta bak kjendisnattklubben Barbeint i Oslo takker nei til TV-kanalene.

(SIDE2): I mars kunne Side2 fortelle at produksjonsselskapet Rubicon hadde fattet interesse for trekløveret bak kjendisnattklubben Barbeint på Solli plass i Oslo. Det ble laget en screentest med gutta som etter det Side2 erfarer ble svært godt mottat hos TV-kanalene.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Populær nattklubb
Nattklubben drives av tre av Norges mest kjente utelivsprofiler, modellene Tore Frisholm Reda, Jama Awaleh og Sverre Goldenheim. Klubben holder en 25+ profil og kjører electro- og housemusikk med anerkjente DJ-er. Her er det obligatorisk å stå i sofaen å danse mens man skråler og skåler med champagne.

En vanlig uke på Barbeint er som et fortløpende hvem er hvem i kjendis-Norge. Gjester som Aksel Hennie, Jenny Skavlan, Ari Behn, Jan Fredrik Karlsen, Madcon, Lene Nystrøm, Mariann Thomassen og Daniel Franck er bare noen av kjendisene som man kan se på VIP-bordene som koster minimum fem tusen kroner stykket.

Finanselitens tumleplass
Torsdag holdt klubben nachspiel for Celina Midelfart og Victoria Silvstedt som hadde skikkelig jentekveld sammen med millardærarvingene Kathrine og Cecilie Astrup Fredriksen etter åpningen av skjønnhetssalongen BeOne på Sollie plass. Det ble full champagnefest for hele finanseliten og Victoria traff en av sine mannlige norske venner.

- Når jeg har vært i St. Tropez på ferie har jeg blitt godt kjent med noen norske menn, forteller Victoria og en av de hun nevner er clubmanager Sverre Goldenheim. Han har datet Victorias storesøster Veronica og har derfor blitt en god venn av glamourstjernen.

Verner om kjendisgjestene
Trioens gode sosiale ferdigheter, store kontaktnettverk og riktige image, har brakt guttene helt til topps i utelivsverdenen på kort tid. Utelivsprofilene har blant annet utesteder som Stravinsky, Living Room, Cosmo og Kamikaze på samvittigheten. Men reality-TV ønsket de ikke å være med på og takket derfor nei denne uken.

- Vi har hatt mange og lange diskusjoner internt om vi skulle vurdere å gjøre noe med tanke på TV på grunn av diverse forespørsler. Vi synes henvendelsen fra Rubicon var både god og seriøs, men etter nøye vurdering ser vi at det er vanskelig å gjøre et slikt type programkonsept. Barbeint er jobben vår og det ville blitt feil siden blandingen av roller ville fått direkte innvirkning på klubben og våre gjester, forklarer Tore Frisholm Reda til Side2.

Han påpeker at det viktigste for de er å ivareta gjestene.

- De fleste av våre gjester ønsker ofte diskresjon fordi de er profilerte personer som ikke ønsker å få sitt privatliv omtalt i media. Dette ønsker vi å verne om da det er Barbeint som er vår hovedprioritet og primær business. I tillegg har vi såpass mye privat omgang med denne typen gjester at det hadde vanskelig latt seg gjøre å kombinere med å ha TV-kamera på slep. Dermed hadde det heller ikke blitt et slik konsept som TV-kanalene så for seg, påpeker han.

Reklame

Mobilselskap kutter prisene - sjekk hvor mye du sparer

Kommentarer til denne saken