(VIXEN): It’s what you do that defines you – det er budskapet til Lindex’ vårkampanje frontet av supermodellene og forbildene Christy Turlington Burn, Liya Kebede og Toni Garrn.
LES OGSÅ: Nå får toppblogger Lene Orvik sitt eget klesmerke
Kampanjen fokuserer på at ekte skjønnhet ligger like mye i hva man gjør som hvordan man ser ut, og trekker frem tre vakre kvinner som også gjør en god innsats utenfor moteverden. De er med andre ord ikke bare supermodeller, men også super role models.
– Jeg har lært at det som betyr noe er hva man gjør, hvordan man gjør det og hva man gjør med det man har. Jeg er den jeg er, og jeg liker at denne kampanjen skaper en plattform for oss tre kvinner – Toni, Liya og meg selv. Vi befinner oss på ulike stadier i våre karrierer og vi gjør alle noe mer enn bare modelljobben. Kampanjen er et positivt eksempel som viser at vi alle er, og har kapasitet til å gjøre, mye mer enn det som synes på overflaten, sier Christy Turlington Burns.
Saken fortsetter under video.
LES OGSÅ: Sjekk hva supermodellen skal gjøre nå
Alle de tre supermodellene har, i tillegg til å være velkjente og etablerte modeller, også et sosiale engasjement som i hovedsak retter seg mot mødre og barn. De er engasjert i organisasjonene Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation og Plan Internationals Because I am a Girl. For å støtte deres arbeid vil den svenske kleskjeden som en del av kampanjen selge et begrenset opplag av t-skjorten med logoen #superrolemodel, og alt overskuddet fra salget vil gå til disse tre organisasjonene, i tillegg til å støtte WaterAid gjennom rund opp-aktiviteter i alle butikker og ved å donere 10 prosent av all omsetningen fra ulike shoppingeventer.
LES OGSÅ: Stjernelag fronter ny Chanel-kampanje