(SIDE2): Onsdag ble det kjent at Coca-Cola Norge lanserer en ny versjon av den steviasøtede brusen Coca-Cola Life.

Denne inneholder noe mindre sukker og færre kalorier enn originalversjonen.

I tillegg ble det også denne uken avslørt at flaskene og boksene fra Coca-Cola nå får en makeover.

LES OGSÅ EN AV VÅRE MEST LESTE SAKER: - Lettbrus ødelegger skjelettet

Ifølge Businesswire.com skjer etikett-endringen i forbindelse med firmaets «One Brand»-kampanje der Coca-Cola nå ønsker å ha sin ikoniske rødfarge på alle sine produkter.

Det betyr at både grønnfargede Coca-Cola Life og sølvfargede Coca-Cola Light også vil få den tradisjonelle rødfargen med i logomerket.

Det samme gjelder selvfølgelig for Coca-Cola Zero.

De nye etikettene blir først lansert på Coca-Cola-produkter i Mexico allerede i mai. I løpet av 2016 og 2017 vil de «nye» Coca-Colaene også etter hvert bli lansert i flere andre land.

Det er derimot usikkert når den nye designen blir å se i norske butikker.

Vi kommer tilbake med mere informasjon om dette når det blir aktuelt, sier kommunikasjonssjef Mette Vinther Talberg i Coca-Cola Norge til Kampanje.

Side2 blindtester Coca-Cola: - Jeg KAN Coca-Cola, terningkast 6!

LES OGSÅ: Derfor smaker Coca-Cola bedre fra glassflaske