(biipMag): Selv om gutta bak merket VibrantOriginators er i oppstartsfasen skjer det mye på alle fronter. De startet for bare seks måneder siden og ved å satse på farger og kvalitet i sine klesmodeller vil de nå nye høyder med sitt design.

Nytt design
VibrantOriginators lanserer nå sine nye t-skjortedesign: «Elmwood Vintage white» og «Freshness Original black». De relanserer også de tre t-skjortene «Deviant Sky» fra forrige kolleksjon siden de ble utsolgt så fort forrige gang.

Satser ikke på hoodies
Selv om klærne er inspirert av den urbane streetwearkulturen satser de i første omgang ikke på hoodies og sweats. Isteden designer de fitted t-skjorter, jeans, cardigans, skjerf og accesoirer i fargesterke kombinasjoner:

- Klærne leverer en clean, men urban look - derfor har vi valgt slagordet «High on scale of freshness», forteller gutta i VibrantOriginators til biipMag.

Les også:
Ble utsolgt på under en time

Mer enn saggebukser
Gutta forteller at streetwear er mye mer enn folk tror:

- Folk forbinder ofte streetwear med posete klær og saggebukser, men det er så langt mye mer enn det.

Når mange streetwear-merker kommer fra USA og Japan er det også gøy å være norsk:

- Mange merker kommer fra USA og Japan. Da er det litt tøft å komme fra lille Norge, og lille Bergen, og lage ting som skal være internasjonalt.

Suksessoppstart
VibrantOriginators har til nå solgt t-skjorter til både England, Sverige og USA og med årets lansering har de merket en stor pågang på nettbutikken.

De har tilsammen mottatt 50 bestillinger siden de startet nettbutikken i oktober og forteller at de er svært fornøyd med det. I tillegg har de registrert rundt 1000 besøkende på siden i løpet av de to siste ukene.

Sjekk ut klærne fra VibrantOriginators her.

Nye jeans
Etter planen kommer også gutta med en egen jeanskolleksjon i løpet av året. Jeansene kommer håndlaget fra Japan og er kuttet med kniver av samme stål som japanske samuraisverd.

- Vi har faktisk planer om å reise ned til fabrikken i japan om ikke alt for lenge for å se hvordan de lager buksene. Japansk denimindustri er jo verdens ledende på grunn av måten de faktisk lager buksene på. Alt er 100 % håndlaget og bygget på japanske tradisjoner og teknikker som medfører at kvaliteten på buksene blir enestående og unik, forteller gutta til biipMag.

I tillegg jobber de også med å lansere v-skjorter og cardigangensere.

Jenteklær
Gutta satser virkelig på sitt nye klesmerke og har også i tankene å lage en egen kolleksjon for jenter:

- Vi har allerede begynt designprosessen. Planen er at det i første omgang kommer t-skjorter i rene jentestørrelser, selv om vi allerede har solgt mye til jenter. T-skjortene i størrelse small passer meget bra for jenter og vi føler at mesteparten av klærne våre kan brukes av begge kjønn.

Siste fra biipMag: gå til forsiden her.