Normalt kåres en bransjevinner og en hovedvinner, men i år ble det litt annerledes ettersom det var tre stykker som gjorde seg fortjent til vinnertittelen «Best i test». Sector Alarm, Vitamail og Tele2 fikk alle full pott når det kom til god kundehjelp, og vant dermed over de 105 andre kundesentrene som ble testet.

For å komme fram til vinneren har SeeYou brukt såkalte «Mystery Calls» i arbeidet med å finne de beste på kundeservice. Hvert kundesenter blir oppringt av 25 ulike personer som gjennomfører et rollespill hvor de gir karakterer på ulike kriterier.

Kundesentrene har blitt testet på blant annet mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning, avslutning og totalinntrykk.

- Denne prisen er viktig, både for virksomhetene som blir testet, og for forbrukerne, sier Hanne Gudbjørgsrud, prosjektleder for Call Center Dagene og avdelingsleder i Confex, i en pressemelding.