RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

– 17. mai-stemning hver dag i to uker

Serveringsstedene i Karl Johan er klare for VM-fest og regner med rekordomsetning de neste to ukene.

KARL JOHAN: – Vi har satt oss et noe hårete mål om å doble omsetningen sammenliknet med samme periode i fjor. Det blir unektelig full texas på kveldstid, men vi er spente på hvor mange som tar turen innom oss på dagtid, sier Anders Nilsson, General Manager på Friday’s Karl Johan.

LES OGSÅ: Publikum er klare for den store VM-festen

Restauranten har satt opp ekstra prosjektorer og TV-skjermer for å kunne vise begivenhetene i Holmenkollen for sine spisende gjester. I tillegg arrangeres det afterski i baravdelingen til den amerikanskeide kjeden.

– Vi har også fått noen tips fra Friday’s i Trondheim, som opplevde stor pågang under ski-VM i Trondheim i 1997. Dette blir 17. mai-stemning hver dag i to uker, bare med vinterklær i stedet for bunad, sier Nilsson.

Allerede stor pågang

Som Friday’s, arrangerer også Hard Rock Café afterski hver eneste dag under mesterskapet. Den kombinerte restauranten og baren, som er nærmeste nabo til Universitetsplassen, har allerede et inntrykk av hvordan de neste to ukene blir.

– Vi merket at besøket tok seg opp i går kveld. Normalt sett er det mye folk fredag og lørdag, men nå ser det ut til å bli like stor pågang på hverdagene også, sier Henrik Dahl, salgs- og markedsføringssjef i Hard Rock Café Oslo.

Dahl regner med at de vil dra nytte av kjennskapen til Hard Rock Café over hele verden, og konsentrer seg derfor om å yte så god service som mulig, fremfor å dra i gang spesielle arrangementer.

Maksimal bemanning

Grand Hotels mange restauranter og barer har også foreberedt seg godt til å ta imot VM-publikummet.

– Vi har satt inn maiksmal bemanning i alle avdelinger og forbereder oss på storinnrykk av gjester. Vi er allerede fullbooket i restaurantene noen av dagene, men vi tar også imot drop in-gjester, forteller Pia Syversen, restaurantsjef på Grand Cafè.

Den tradisjonsrike kafeen er sammen med Restaurant Julius Fritzner offisiell VM-restaurant. I tillegg vil Grand Café videreføre suksessen med «Fredagsvaffelen», et samarbeid med Moods of Norway, flere dager i VM-perioden. Ifølge Syversen vil lokalene derfor være noe «Moods-inspirert».

Restaurantsjefen er imidlertid ikke redd for konkurransen fra de andre serveringsstedene i området.

– Det er bare positivt med konkurranse, det blir smekkfullt de fleste steder uansett. Alle serveringsstedene tjener på at det ligger så mange i samme område, avslutter Syversen.

– Jo flere steder, jo mer trøkk

Daniel Aarseth, daglig leder for Egon i Karl Johan, er enig med Syversen i at konkurransen stedene imellom er til fordel for alle.

– Jo flere restauranter og barer, jo mer trøkk. Vi har dessuten hatt god dialog med de nærliggende serveringsstedene underveis i planleggingen. Særlig med Friday’s, som ligger vegg i vegg, forteller Aarseth.

I likhet med Friday’s og Grand Café regner også Egon med rekordomsetning. Restauranten har også utvidet åpningstidene, og uteserveringen er åpnet for anledningen.

– Vi håper på en dobling av omsetningen, og bemanningen står i forhold til det. Forhåpentligvis vil vi få oppleve halvannen uke med gode lørdager, med tanke på omsetning, sier Aarseth.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere