RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

– Skivebom av Erling Fossen


Vålerengas Pål Breen mener Erling Fossen bommer når han krever "Enga ut av Friggland".
Vålerengas Pål Breen mener Erling Fossen bommer når han krever "Enga ut av Friggland". Foto: ARKIVFOTO

I et innlegg publisert 29. januar ønsker Erling Fossen «Enga ut av Friggland nå», og viser til neonreklamen som henger i Majorstukrysset som den siste dråpen for mange som elsker Frigg.

Fossen går videre med å varsle at det snakkes om sabotasjeaksjoner, at det kan bli opptøyer og han oppfordrer til boikott av Hafslund som strømleverandør. Fossen mener det er opp til Hafslund å fjerne reklamen.

Fakta er at neonreklamen i Valkyriegaten har hengt der siden 2008. Det har altså tatt Fossen over to år å bli irritert på reklamen. Reklameplassen er leid 100 prosent av Vålerenga Fotball. Vi ønsker å være hele Oslos stolthet, og har også et ønske om å være synlig i andre deler av byen enn hvor klubben vår opprinnelig har tilhørlighet i.

Vi har valgt å bruke drakta vår, vår egen logo og slagordet «sammen mot rasisme» i reklamen. Vålerenga er mot rasisme, intoleranse og mobbing. Når vi bruker drakta vår som et av virkemidlene, er det naturlig at vår daværende generalsponsor, Hafslund, ble inkludert i reklamen. Også fordi Hafslund og Vålerenga står sammen mot rasisme.

Jeg ønsker også å minne om at Frigg er med i Hafslunds Breddeprosjekt, et felles prosjekt mellom Vålerenga og Hafslund. Opprinnelig startet prosjektet i regi av NFF i 2006 og hensikten var at storklubbene i Oslo, Lyn og Vålerenga, skulle ta ansvar for å hjelpe utviklingen av breddeklubbene i hver sin kant av byen. Dessverre la både Lyn og NFF prosjektet på is etter hvert, men Vålerenga så nytten av prosjektet og i 2009 fikk klubben med seg generalsponsor Hafslund på videre satsning. Frigg er en av klubbene fra det man tidligere omtalte som Lynland som ble med på den nye satsningen.

Denne satsningen som Hafslund er med å finansiere drar altså Frigg nytte av den dag i dag. Hafslund Breddeprosjekt består i dag av 27 klubber i Oslo-området, og klubbene drar nytte av temakvelder, besøk av spillerutviklere fra Vålerenga og utvikling på fotballfaglig kompetanse. Fossens oppfordrer altså til å boikotte et firma som er med på å finansiere bedre kompetanse innad i egen klubb. Dette mener jeg er total skivebom av Erling Fossen.

Pål Breen
Administrerende direktør Vålerenga Fotball

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere