RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

20 % raskere trikk og buss på Frogner


For å øke hastigheten i kollektivtrafikken, er blant annet stasjonene oppgradert, blant annet her på Skillebekk.
For å øke hastigheten i kollektivtrafikken, er blant annet stasjonene oppgradert, blant annet her på Skillebekk.
Samferdselsetaten utførte i 2007 flere tiltak i Bydel Frogner hvor målet var å få kollektivtrafikken raskere frem. De klarte en hastighetsøkning på hele 20 prosent.

Frogner: I følge både Oslo kommune og Samferdselsetaten har kollektivtrafikktiltakene i Bydel Frogner vært vellykket.

Både små og store forbedringer har ført til hurtigere transport av passasjerer på vei til eller gjennom bydelen.

Samlokalisering

På Skillebekk er trikkeholdeplassene i Drammensveien og ved Nobels gate oppgradert, og i Parkveien, mellom Cort Adelers gate og Reichweinsgate, er holdeplassene rustet opp.

Samtidig er holdeplassene på Skillebekk samlokalisert. Holdeplassene ligger nå rett overfor hverandre der den gamle holdeplassen ligger i retning sentrum.

I begge retninger er holdeplassene oppgradert med nytt dekke og heving av plattform, slik at det er mulig med trinnfritt innsteg til lavgulvstrikker.

Oversiktlig og trygt

I Skovveien, mellom Meltzers gate og Riddervolds plass, er Samferdselsetaten i gang oppgradering av bussholdeplassene.

På disse holdeplassene vil det komme høy plattformkantstein og fortausutvidelse. Det vil gjøre trafikkforholdene mer oversiktlige og tryggere for både buss og biltrafikk. I Parkveien, mellom Reichweinsgate og Observatoriegaten, er gatedekket og fortauene fornyet, samt at trærne er rammet inn.

I kvartalet mellom Observatoriegaten og Cort Adelers gate, er brosteinsdekket blitt utbedret og framstår nå med færre hull og ujevnheter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere