RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

20.000 kroner til golfjuniorene


Golftalentet Mathias Schjølberg slo til med dagens nest lengste drive, 267 meter carry! Konkurranser var en del av markedet på Bogstad lørdag. Foto: Tom Kevin Aslesen
Golftalentet Mathias Schjølberg slo til med dagens nest lengste drive, 267 meter carry! Konkurranser var en del av markedet på Bogstad lørdag. Foto: Tom Kevin Aslesen
Opptellingen etter golfmarkdet sist lørdag viser en omsetting på 80.000 kroner, som gir 20.000 til juniorarbeidet i Oslo golfklubb.

BOGSTAD: Ildsjeler i juniormiljøet i Oslo Golfklubb, noen med erfaring fra de tradisjonsrike skimarkedene i området, har lagt bak seg sitt første golfmarked.

Målsettingen var å få til en grei omsetning av brukt golfutstyr hvor 25% av inntektene var øremerket junioravdelingen i klubben.

- Lørdagen med fantastisk vårsol ble dessuten en hyggelig og sosial arena for både juniorer og foreldre, sier Petter Gudmundseth, koordinator og hovedansvarlig for golfmarkedet.

Godt jobbet

Forberedelsene startet i januar, og som alltid med slike arrangementer, økte arbeidet vesentlig i omfang og intensitet siste måneden før markedet.

- Vi hadde svært dyktige og initiativrike folk i alle komitéene, noe som var avgjørende for gjennomføringen. Responsen i klubben, blant medlemmer og hos foreldre, var meget positiv, og vi benytter anledningen til å takke alle som var med, sier han.

Langt slag!

I tillegg til store mengder brukt utstyr var også noen av de store golfleverandørene til stede og promoterte siste nytt av utstyr. (Nike, Taylor Made m.fl.). En meget populær aktivitet var "longest drive" konkurransen som gikk dagen i gjennom. Her kunne de som ønsket det, betale kr. 50,- for to forsøk på lengste drive på hull 1.

Konkurransen hadde junior-, dame-, herre- og seniorklasse, og dagens lengste "drive" kom i herreklassen og målte 267,7 meter carry. Det slaget var det P. M. Steckmest som sto for. Den sterke juniorspilleren Mathias Schjølberg var bare desimetre bak.

- Vi har fått et svært godt erfaringsgrunnlag i forhold til neste års arrangement. Dette gjelder i forhold til alle faser vi har vært gjennom fra start til mål og i forhold til alle tiltak vi satte i gang med tanke på endringer og forbedringer. Selv om alt gikk bra og vi er fornøyde, har vi et betydelig forbedringspotensial, sier Gudmundseth.

Penger i kassa!

Det foreløpige økonomiske resultatet viser inntekter på nesten 80.000 kroner og overskudd på rundt 20.000 til juniorene

- Dette var langt bedre enn vi hadde turt å håpe på. Enda viktigere var det at vi fikk inn mer enn nok utstyr til at vi hadde et virkelig tilbud. Og vi hadde nok besøkende til at det også fungerte som marked. Vi forsøkte bevisst å holde prisene lave for å stimulere til gode kjøp, og nesten alle besøkende forlot Bogstad med noe kjøpt utstyr og en følelse av å ha gjort et godt kjøp, sier han.

- Det var utfordrende, men gøy å arrangere golfmarked. Entusiastiske mennesker med positive holdninger hele veien inspirerte alle. Markedet var såpass vellykket i forhold til målsettingene at det fortjener å gjentas til neste år, avslutter Gudmundseth.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere