Gå til sidens hovedinnhold

Alle funksjoner på ett kontor

NAV Bjerke har samlokalisert alle sine funksjoner i Økernsenteret.

ØKERN: I forrige måned flyttet NAV Bjerkes boligkontor og sosialkontor inn i de nye lokalene i Økernsenteret. Nå er både sosial, arbeid og trygd samlet i femte etasje, sier statlig NAV-leder Guro Thune Sundklakk.

Alt i et kontor

Hele 66 medarbeidere fra stat og kommune følger med på flyttelasset. I tillegg er flere nyansettelser på trappene.

Dette er spennende. Vi tror det blir bra for brukerne å få bare ett kontor å forholde seg til, sier kommunal NAV-leder Bente Aldrin.

Når man går til en tjeneste, trenger man ofte andre også. Nå kan vi samarbeide og jobbe i team ut fra brukernes behov. Hele tanken bak NAV-reformen er at det skal bli bedre for alle. Intensjonen er at man skal komme til ett kontor, sier Thune Sundklakk.

Kvalifiseringsprogram

Opplæring og kvalifiseringstilbud er nytt for det nye NAV-kontoret.

Dette blir et viktig hjelpemiddel for brukerne. Arbeidsevnen utredes, og det lages pakker tilpasset den enkeltes behov for å få folk i arbeid, opplyser Bente Aldrin.

Bjerke er den tredje bydelen i Oslo som får alle NAV-funksjonene lokalisert på ett plan.

Vi er heldige som har fått dette på plass. Det er lettere å jobbe tverrfaglig, og det er bedre for brukerne å slippe å løpe rundt, mener Thune Sundklakk.

De nye lokalene har god tilgang til kollektivtransport med t-bane og buss like ved. Det er også satt ut nye pcer med bord som er tilpasset funksjonshemmede. NAV regner med en liten innkjøringsperiode fram til høsten.

Dette er nytt for alle, og vi må gå nye stier, sier Aldrin.

Reklame

Strømsjokket: Spotpris 77,72 øre - fastpris 24,90 øre