RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Alna er best på service


Med fokus på service: Ansatte på Alna informasjonssenter er blant landets elite på service. Ellen Willadsen (foran til venstre), Elisabeth Roth Andersen, Aina Johansen, Solveig Sommer Holm og Ingjerd Torsby er stolt av resultatene av deres arbeid.
Med fokus på service: Ansatte på Alna informasjonssenter er blant landets elite på service. Ellen Willadsen (foran til venstre), Elisabeth Roth Andersen, Aina Johansen, Solveig Sommer Holm og Ingjerd Torsby er stolt av resultatene av deres arbeid.
Forbrukerrådets kommunetest viser at bydel Alna er byens beste. Bydelen ligger på sjette plass over Norges beste servicekommuner.

Furuset: I 2005 var alle Oslos bydeler inne blant de hundre beste kommuner. I år er det kun bydel Alna som ligger inne på den hyggelige lista.
Vi er i lykkerus men tenker ikke å hvile på laubærbladene, sier webredaktør Ellen Willadsen i bydel Alna.

Gode erfaringer

Godt resultat i Forbrukerrådets undersøkelse kom ikke av seg selv.
Vi har tatt med oss erfaringer fra de tidligere bydelene. Det som fungerte bra tok vi i bruk i bydel Alna, sier Willadsen.
Etter bydelsreformen ble det ansatt folk fra 11 tidligere bydeler i Alna. Willadsen sier at god service i bydelen har vært i fokus hele tiden.
Vi har stort fokus på brukerne. Dette gjelder både tjenestesteder og administrasjonen. Alle er opptatt av å gi beboere i bydelen best mulig informasjon.
Bydel Alna har blant annet fått mye skryt for deres internettsider.
Tilbakemeldinger vi fikk på våre nettsider er så langt meget positive.

Kan bli enda bedre

Etter Willadsens mening finnes det også rom til forbedring.
Vi kan blant annet se litt på våre e-postrutiner og gjøre dem bedre.
Det er stor e-postkorrespondanse i bydelen, både internt og eksternt. Det finnes ansatte som får opp til 50 epostmeldinger per dag.
Det sier seg selv at det tar litt tid å svare på alt. Er man ute av kontoret et par dager blir det en mengde av meldinger som er svært tidkrevende å svare på, sier Willadsen.
Vi har stort fokus på brukerne
Ellen Willadsen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere