RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

RUST: Flere av stolpene som holder gjerdet langs Kongsveien er rustet eller brukket rett av. Foto: øystein dahl johansen
RUST: Flere av stolpene som holder gjerdet langs Kongsveien er rustet eller brukket rett av. Foto: øystein dahl johansen Foto: FOTO: ØYSTEIN DAHL JOHANSEN

Anser ikke veien som trafikkfarlig

Det er planer om å utvide fortauet og sykkelveien i Kongsveien, derfor repareres ikke gjerder før tidligst i 2015.

OSLO: Bymiljøetaten er ikke enig med Arnulf Ingulstad, om mener at veien er trafikkfarlig.

– Vi er klar over at gjerdet er dårlig, men siden det er planer for utbedring av strekningen blir det ikke omfattende reparasjoner, sier Odd Olav Bratteberg som er seniorrådgiver i Bymiljøetaten.

Gjerde for fotgjengere

Etaten anser ikke strekningen for å være spesielt farlig, og mener gjerdet er beregnet for de mykere trafikantene.

– Med vanlig aktsom bilkjøring anser en ikke dette for trafikkfarlig. Gjerdet er jo egentlig beregnet for fotgjengere og syklister, sier Bratteberg.

Et firma er i disse dager i ferd med å gjøre oppmålinger på strekningen fra svingen rett over Sjømannsskolen til de første bygningene i nederste del av Kongsveien.

Tidligst 2015

– I forbindelse med reguleringsplan for Kongsveien fra Konows gate til Sjømannsskolen måler vi inn noen linjer i dette området. Målet med den nye reguleringsplanen er å etablere sykkeltilrettelegging, etablere ensidig fortau i full bredde og oppgradere trikketraseen og holdeplassen ved Sjømannsskolen, sier Bratteberg.

Forberedelsene tar imidlertid og det kan trolig ikke forventes at arbeidet kan starte før tidligst i 2015.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere