Bli slankere? Spis ofte!

Spis hyppig, cirka hver tredje time, og unngå småspising mellom disse måltidene.

Spis hyppig, cirka hver tredje time, og unngå småspising mellom disse måltidene. Foto: Foto: Istockphoto

Slankemetoden du kan leve med.

KVINNEGUIDEN.NO: Sjokolade, kaker, øl, vin og kremet saus er snadder, og det er helt greit å unne seg litt ekstra av av og til. Men dersom man unner seg dette lille ekstra hver eneste dag, er man raskt inne i en ond sirkel.

Les også: Supertrening gir superkropp

Les også: Slik holder du på treningsmotivasjonen

Prøv dette:

Her er tipsene fra nettsiden kvinnetrening.no:

* Start dagen med normal frokost.

* Hold på måltidsrutinene: Spis hyppig (cirka hver tredje time). Unngå småspising mellom disse måltidene.

* Nyt maten du liker, men velg bevisst hvilke ingredienser som får plass på tallerkenen. Både kjøtt og fisk er bra, så lenge du skjærer bort synlig fett. Moderer bruken av farseprodukter og saus. Spis godt med grønnsaker.

* Velg frukt, nøtter og tørket frukt framfor godteri og potetgull.

* Unngå unødvendig kaloriinntak gjennom å drikke juice (ett glass per dag er ok!), brus, saft eller mye alkohol. Velg light-produkter, vann og kaffe/te.

* Føler du at vinteren preges av for stort matinntak? Legg inn ekstra aktivitet i løpet av dagen. Vekten kan fint balanseres, så lenge inntak og "uttak" står i stil!

* Legg inn en god gåtur før middag. Det øker forbrenningen. Det kan bli mye sofasitting om vinteren. Det er verken godt for vekten, fordøyelsen eller selvfølelsen.

Les også disse sakene på Kvinneguiden.no

Denne delen av kroppen bør du vie mer oppmerksomhet

Dette får oss til å se sexy og intelligente ut

Vanntett mote

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag