*Nettavisen* Nyheter.

Boligbygg jobber med å forbedre tjenestene

Boligbygg avviser at beboerne ikke blir tatt på alvor, men innrømmer at det ofte er en utfordring å vedlikeholde boligene.

OSLO: Vi har mange utfordringer med 25 000 beboere som er spredd utover våre 10 200 boliger. Men vi jobber hele tiden med å forbedre tjenestene våre og vi ønsker selvfølgelig at alle skal ha et godt kommunalt botilbud, sier kommunikasjonssjef i Boligbygg, Else Merete Guntveit, som forteller at de er i løpende kontakt med vaktmesterselskapet som har ansvaret for vedlikeholdet i Brinken 2.

Har vært i kontakt

Boligbygg fikk beskjed om at det lå glasskår og søppel her fredag ettermidag og da sendte vi straks beskjed til vaktmesterselskapet. Boligbygg setter ut oppdraget med vaktmestertjenester, og både Kundesenteret og Driftsavdelingen har hatt direkte kontakt med vaktmesterselskapet om saken, sier Guntveit.

Vi ønsker at det skal være ryddig og trygt i gårdene våre, men vi har 10 200 eiendommer og da kan det skje slike saker som dette. Kundesenteret vårt får inn over 100 000 henvendelser i året og vi jobber fortløpende med å rette opp i slike saker. Samtidig er det viktig for oss å hele tiden forbedre tjenstene våre, sier Guntveit.

Det er imidlertid Bydel Gamle Oslo som har ansvaret for å vaske oppgangen i Brinken 2, men det lykkes ikke Østkantavisa å få en kommentar fra ansvarlig saksbehandler før avisa gikk i trykken.

Mager trøst

For beboerne er Boligbyggs forsikringer om opprydning en mager trøst.

De har sagt det samme i fem-seks år, men det blir bare verre og verre. Jeg mener det er sosial dumping. Det er utrolig slitsomt å bo sånn, man vet jo aldri hva som møter deg når du går ut av døra, sier Vanessa.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.