RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Brøt retningslinjene for markedsføring

Ring Eiendomsmegling sa denne uken opp franchiseavtalen med Tåsen eiendomsmegling etter et kreativt markedsføringspåfunn.

TÅSEN: Tåsen Eiendomsmegling kjørte nylig en kampanje hvor de lovte å utbetale 3000 kroner for hver kunde man vervet, skriver VG torsdag.

Vidar K Akse, fagansvarlig hos Tåsen Eiendomsmegling mener markedet er blitt så tøft at meglerne må bli mer offensive og kreative.

Ring Eiendomsmegling er derimot ikke fornøyd med kreative påfunn som Tåsen Eiendomsmeglings markedsføring. Denne uken sa de opp franchiseavtalen med dem fordi Tåsen har brutt retningslinjene for markedsføring i Ring.

- Det er en litt desperat måte å skaffe kunder på. Denne typen stunts er en krampetrekning, sier Hans Christian Børresen, administrerende direktør i Ring Eiendomsmegling.

Ifølge Kreditttilsynet er det ulovlig å utbetale vervepremier som er avhengig av boligsalg.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere