RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

De drøyeste bilene

Ingen bilutstilling uten spesielle bidrag med drøye linjer og hestekrefter i massevis.

En av de mest eksentriske bidragene på Genève-utstillingen er Super GT Carlsson C25 Royale, en Mercedes rip-off signert det tyske tuningselskapet Carlsson. Bilen har en V12 biturbo på hele 753 hk (554 kW) og et maks dreiemoment på 1320 Nm.

Det gjør C25 kapabel for hastigheter over 350 km/t. Carlsson begrenser leveransen til kun én C25 per land, noe som garanterer enn viss eksklusivitet.

Ekstrem Cayenne

Foruten Carlsson er også tuningselskaper som Brabus, FAB Design, ABT Sportsline, Novitec Rosso, AC Schnitzer, Hamann og Mansory på plass i Genève med voldsomme versjoner av kjente modeller. 

Mansory er representert med blant annet en modifisering av Ferrari 458 Italia, samt ekstreme varianter av Porsche Cayenne og Mercedes SLS AMG.

Top Gear gjorde den legendarisk

I kategorien spesielle bilprodusenter hører også Pagani hjemme. Det italienske elskapet er på Genève-utstillingen med fartsmonsteret Huayra. Modellen  tar opp arven etter Pagani Zonda som Top Gear har gjort legendarisk.

Under panseret sitter en videreutviklet AMG V12-er som Pagani hevder skal være verdens mest effektive. Over 700 hestekrefter utvikler V12-eren. Toppfarten på Huayra skal være på 370 km/t.

 

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere