RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

DEBATT: Halvert tilbud på linje 4

Jeg er helt enig med Ole Jørgen Grann i hans beskrivelse av forholdene på linje 4. Jeg har nå etter flere klager og henvendelser til Ruter fått til svar at når det er fullt, kan kundene benytte seg av taxi og vise til reisegarantiens punkt 4 som sier: «At det skal være plass til deg.

Kapasiteten skal være stor nok til at alle passasjerene, i påregnelig antall, langs ruten kan komme med.»

Ruter sier også i sine svar til meg (ja jeg har klaget noen ganger...) at de prioriterer å sette inn lange tog på linje 4. Dette må jo være rent oppspinn! Jeg opplever stadig vekk å stå og vente på bane hjem fra sentrum, og alle de andre banene har lange tog med 6 vogner - og linje 4 kommer med 3 vogner. Alle de andre banene går 2 ganger i kvarteret, mens linje 4 går 1 gang i kvarteret. Snakk om å prioritere! Halv hyppighet på avganger og halve tog. Er det rart det er trangt? Dette er jo enkel matematikk, Ruter!

Et annet spørsmål som Ruter etter mine tallrike klager og henvendelser ikke har klart å svare på er hvorfor de ikke kan sette inn linje 1 og la denne gå mellom Bergkrystallen og Majorstua. Hva er problemet?

I og med at Ruter har halvert tilbudet til oss kunder, burde de også halvert billettprisen! Halvt tilbud - halv pris... Nei, Ruter! Dette holder ikke mål. Og jeg som kunde forventer faktisk bedre service. Kyr blir behandlet bedre i krøttervogner enn hvordan Ruter behandler sine kunder. Jeg tror Ruter glemmer at vi faktisk er kunder.


Med vennlig hilsen
Tone Holme
Bergkrystallen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere