Gå til sidens hovedinnhold

Det har vært tøft å drive butikk

Brattlikollen Blomster er ikke alene om å ha lidd under gravingen i Sandstuveien.

Brattlikollen: Det har vært skikkelig tøft til tider, forteller innehaver av S.E. Frisør, Steinar Eide. Eide har reagert spesielt på at vannet har blitt stengt av uten at man har fått varsel i god tid.

Jeg kom på jobb den 15. februar og så en lapp om at vannet skulle skrus av samme dag. Jeg hadde fulle lister, men måtte avlyse alle kunder. Det sier seg selv at man må ha vann for å drive frisør, sier en opprørt Eide.

Ord mot ord

Mesta på sin side hevder at alle naboer og bedrifter har fått varsel innen fristen på 48 timer, det vil si den 13.02.07.

Vi beklager hvis noen er misfornøyde, men jeg dobbeltsjekket dette og vi sendte ut varsel innen de reglementerte frister, bekrefter regionssjef i Mesta, Ingvild Storås.

Jeg kan bekrefte at varselen ikke lå i postkassen kvelden før, sier fotpleier Gudrid Stephens som driver i lokalene til Steinar Eide. Stephens måtte også avlyse sine kunder denne februardagen.

Oppgitt

Innehaver av B. A. Musikkservice, Bjørn Ask, forteller også at han har merket at det til tider har vært færre kunder.

Det har jo vært umulig å parkere her, sier Ask som flyttet butikken til Brattlikollen grunnet anleggsarbeid i sentrum der han drev før.

Det var flere bedrifter som gikk konkurs da, men ingen fikk noen erstatning. Det nytter ikke å slåss mot kommunen, sier Ask oppgitt.

Klaget

Eide sendte en klage til Vann- og avløpsetaten hvor han skrev at han ønsket erstatning for tapt arbeidsinntekt. I svarbrev av 13. mars dette år bes han om å dokumentere et slikt tap, men det påpekes samtidig at det sjelden gis erstatning for tapt arbeidsfortjeneste som følge av kommunal virksomhet.

Man kan bli helt utslått, avslutter Eide oppgitt.

Reklame

Black weekend: Salgene fortsetter - Her får du oversikten du trenger