*Nettavisen* Nyheter.

Dette fører til mye ekstra arbeid for oss

Pleieassistent Kathrine Midtbu og hjelpepleier May Britt Ribland opplever at den dårlige vannkvaliteten går utover jobben deres.

Vannet er skittent og det tetter dusjen, selv om den blir renset hver dag. Enkelte dager kan vi dusje én, så er varmtvannet borte, sier Midtbu.
Det er to dusjer på avdelingen deres, men når mange personer ønsker å dusje den samme dagen, holder det ikke at vannet i den ene er i orden.

Mye ekstra arbeid

I perioder kan det gå lenge mellom hver gang beboerne får dusje. Vi ønsker at beboerne skal få dusje de dagene de vil, men det går jo ikke når vi har disse problemene, sier Ribland.
Dette fører til mye ekstra arbeid for oss, legger Midtbu til.
Ja, hvis det er lenge siden en beboere har fått dusje, må vi jo på en eller annen måte få vasket håret deres. Da blir det å stå med vaskevannsfat og hele over vasken, forklarer Ribland.
For å få rent vann må de tappe vann i vaskevannsfat i andre deler av bygget.
Vannet er ikke bare grumsete i dusjen, men også i kranene på noen beboernes rom. Dette vannet drikker de jo også av. En gang jeg fuktet en klut for å vaske en beboer ble kluten helt svart, og jeg fikk den ikke ren etterpå, forteller Ribland.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.