RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dobesøk avgjør hvor vi ferdes


(F.v.) Synnøve Sterri, eiendomssjef i Obos forretningsbygg, og senterleder på Lambertseter senter Christina Dal ønsker at toalettene på Lambertseter senter skal være rene og innbydende til enhver tid. – Vi vet hvor viktig det er, sier Sterri.
(F.v.) Synnøve Sterri, eiendomssjef i Obos forretningsbygg, og senterleder på Lambertseter senter Christina Dal ønsker at toalettene på Lambertseter senter skal være rene og innbydende til enhver tid. – Vi vet hvor viktig det er, sier Sterri. Foto: Foto: Kristin Trosvik
Toalettet kan påvirke salget på nye Lambertseter senter. Det viser den ferske undersøkelsen «The Toilet Report».

LAMBERTSETER: 1 av 2 unngår toaletter på kjøpesenter. Nordmenn er villige til å avbryte handleturen dersom de ikke finner ordentlige toaletter.

Dette kommer frem i «The Toilet Report». Undersøkelsen viser at nordmenn kvier seg for å bruke offentlige toaletter, men er det først nødvendig med et slikt ærend er vi villige til å gå langt for å finne et ordentlig toalett.

Nær 7 av 10 kvinner mener dette er viktig, mens rundt halvparten av mennene som svarte mener dette er viktig.

Dessuten viser undersøkelsen at 1 av 4 avslutter handleturen dersom det ikke er noe ordentlig toalett tilgjengelig.

Mer enn halvparten av de spurte i undersøkelsen sier de er mer opptatt av håndvasken på grunn av svineinfluensaen som herjet i fjor vinter.

Et viktig kriterium

Synnøve Sterri i Obos forretningsbygg og senterleder på Lambertseter senter Christina Dal er ikke i tvil. Rene, innbydende toaletter er et helt avgjørende kriterium når man skal planlegge et senter hvor folk skal trives.

– Jeg er ikke overrasket over funnene i undersøkelsen. Toalettet er en av flere viktige parametre. Jeg ville aldri gått på toalettet på Oslo S for eksempel, sier Sterri og at de på nye Lambertseter senter har lagt stor vekt på renhold.

– Særlig på toalettene. Vi har kontinuerlig renhold hele dagen. Det kommer også opp lister slik at folk ser at renholdsarbeideren har vært innom toalettet, sier Sterri.

Senteret er også opptatt av å tilby toaletter tilpasset flere behov, som for småbarnsforeldre med stellerom og større arealer og toaletter for bevegelseshemmete.

– Vi er inne i en innkjøringsfase nå og vil følge nøye med på om alle rutiner fungerer eller ikke. Skulle noen ha noen tilbakemeldinger så ta gjerne kontakt med oss på senterkontoret eller vekter. Toalettene skal være rene og pene til enhver tid, sier Dal.

Detaljer viktig

Senterleder sier at de små detaljene er svært viktige for deres faste kunder.

– Vi har for eksempel fått tilbakemeldinger fra folk som etterlyser benker på det nye senteret. Og de er bestilt og kommer! sier Christina Dal.

– Vi skal også forsøke å finne en stille ammekrok. Det er slike ting som gjør at folk trives. Dette er et bydelssenter som folk føler eierskap til og det skal være hyggelig her. Vi har full fokus på trivsel, og toaletter er en del av dette bildet, sier Synnøve Sterri.

HVA HAR TOALETTET Å SI FOR DINE HANDLEVANER? Kommentér saken under!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere