RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

En arbeidshest

Som by-bilist er kanskje ikke pickup det mest aktuelle ved bilvalg. Men synes man det er greit med et lite lasteplan, skorter det ikke på kjørekomforten om man velger Mitsubishis nye tilbud på dette markedet - nemlig L 200.

Forgjengerens utforming og utstyr må vel kunne betegnes som noe grov. Men nå er linjene i dobbelt forstand mer avrundet, og som sagt - kjøringen er ikke ensbetydende med hopp og sprett.

Den 136 hesters dieselmotoren kan både kjøres temmet og som en rå kraftmaskin.

De aller fleste vil nok velge den nye L 200 med bare to skikkelige seter. Riktignok er det mulighet til å ta med et par stykker i "baksetet" om man velger dobbelt-cab-varianten, men det blir på klappseter. Skal man ha skikkelig seter også bak, følger en betydelig tilleggs-prislapp med på lasset.

Om listen for komfort-faktor er lagt høyt i den nye L 200, er det hele tiden klart at denne bilen er laget for litt tøff håndtering. Kompass og barometer som detaljer i kjørecomputeren forteller litt om hvor utstyrs-listen er lagt. Instrumenteruing for øvrig er både rikholdig og fargerik.

Lover og regler setter strenge regler for hvor man har lov til å kjøre. Men det er alltid mulighet til å dra betegnelsen av vei temmelig langt, og så langt går i alle fall denne bilen. Med 4-hjulstrekk, lavgir og låst differensialsperre har bilen en utrolig fremkommelighet.

For øvrig merket vi oss muligheten til å kutte svinger. Riktignok snur den ikke på femøringen, men med en sving-diameter på bare 5,9 meter, gjør at den lett å håndtere både ute i terrenget og når man skal lukeparkere.

Tunge lass

L 200 blir temmelig sikkert ikke hvermannsens bilvalg. Men de som kan trenge et kjøretøy med lastekapasitet på 1 tonn og som kan trekke 2,7 tonns har nå fått et nytt alternativ.

Prislappene varierer sterkt avhengig av plass, antall seter og utstyr. Rimeligste er på 229.900, mens rikeligste utstyrs-variant og som 5-seter kommer på 532.900 kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere