ØKERN: Fredag 2. september åpnet NAVs kompetansesenteret på Økern, som en del av hjelpemiddelsentralen.
Del på Facebook
– Dette er et godt tilbud til brukere som i fred og ro kan prøve ut sin nye rullestol i «gateomgivelser», sier Liv Kari Tokheim, leder for NAV hjelpemiddelsentral.
Hun forteller om trikkeskinnene, fortauskantene og alle de andre utfordringene rullestolbrukerne kan forsøke på den nye testbanen.
Mye kompetanse
Arbeids- og velferdsdirektør Joakim Lystad understreker at NAV ikke bare har et ansvar for å låne ut hjelpemidler, men også bidra til at de kommer til nytte.
– NAV har en viktig rolle i å bistå mennesker med spesielle utfordringer til å komme ut i arbeidslivet. I vårt land trenger vi å ta vare på de gode arbeidskreftene vi har. Med den kompetansen vi har ved hjelpemiddelsentralene og ved det Nasjonale kompetansesenteret for tilrettelegging og deltakelse er det mulig å få dette til, sier Joakim Lystad.
