RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Erklærer «burgerkrig» i Oslo


 
 
Burgerkjeden MAX åpnet nettopp sin første restaurant i Norge på Egertorget. Nå har McDonalds plassert en stor plakat rett foran den nye konkurrenten.

EGERTORGET: Administrerende direktør i MAX Børre Halvorsen har delte følelser rundt at den nye restauranten hans er blitt lagt i skyggen av en MC Donalds plakat.

Del på Facebook

– Det er ikke gøy at de forsøker å dekke fasaden vår med en plakat på 3 ganger 6 meter, men jeg velger å se på dette som en honnør til vår første uke i Norge, sier Halvorsen.

Han tror at de 35.000 burgerne Max solgte i løpet av den første uken i Norge har skremt McDonalds til å drive denne typen markedsføring.

Som direkte svar på McDonalds sin reklameplakat har MAX hastebestilt og hengt opp en egen plakat over McDonalds sin der det står "litt nærmere, mye bedre". MAX har på sine nettsider erklært hamburgerkrig mot McDonalds og Burger King.

McDonalds nekter for at plakaten har noe som helst med MAX å gjøre.

– Vi har leid plassen for å reklamere for vår nyoppussede restaurant som ligger like rundt hjørnet, sier kommunikasjonsdirektør Margaret Brusletto i McDonalds.

Hun sier at McDonalds ikke ser på MAX som noen fare og at de gleder seg til å konkurrere om burgermarkedet i Oslo.

– Vi skal vise dem hvem vi er, hva vi står for og at vi er best, sier Brusletto.

Hun vil ikke kommentere plakaten til MAX.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere