*Nettavisen* Nyheter.

Et bunnsolid farvel med Halo

Triste dager kan trygt tilbringes på planeten Reach.

Halo: Reach avslutter det som ble startet for ni år siden på glitrende vis.

SPILLVERKET.NO: Hvordan avslutte en spillserie som fikk sin start for snart ni år siden?

Selv om Microsoft i teorien kan lage flere spill, er nok dette spørsmålet Bungie stilte seg i starten av utviklingsfasen til Halo: Reach, det aller siste Halo-spillet fra utviklerne.

Millioner av fans venter på kopiene sine verden over, og da er det vel på tide å spørre – har Halo: Reach endt opp som en verdig avslutning?

Hele kalaset begynner med at Noble Team blir plassert på planeten Reach, og du får kjenne på hvordan det er å være i skoene til Noble Six, det nyeste medlemmet i skvadronen.

Finn prisen på dette produktet i Prisguide.no

Fargerikt og innbydende

Selv om hovedmålet i Halo kanskje er pangpang, er ikke planeten Reach alltid like lite gjestfri.

Det første som slår meg er hvor innbydende og fargerikt landskapet er; en bragd sammenliknet med andre populære skytespill som opererer med en fargepalett som er begrenset til sort, grå og brun.

Soundtracket i Reach har blitt plukket fra øverste hylle, og er ekstremt atmosfærisk og vakker.

Lydeffekter og våpenlyder er også troverdige, men er vanskelig å legge merke til. Ørene henger ofte ikke helt med når øynene er fiksert på de flotte omgivelsen.

FORUM: "Halo på pc er bare så tragisk at man har lov til å gråte. Halo hører hjemme på konsoll"

Høydepunktet Forge

Et av høydepunktene er Forge, som er nok en modus i Reach. Men her er ikke målet å spille gjennom det gutta som jobber i Bungie har laget.

Neida, her er det du som står for snekringen av ferdige brett og andre morosaker.

Du får tilgang til et enormt brett som du selv kan modifisere som du vil, og bruke drøssevis av objekter som du ser ellers i spillet som byggeklosser. Friheten er latterlig og potensialet enormt.

Les også: Utelukker ikke Halo-film

Et lys i høstmørket

Halo: Reach er en bunnsolid avslutning (eller blir det en fortsettelse?) på en enormt populært spillserie.

Det er ikke vanskelig å forstå populariteten heller, når spillet er såpass tilgjengelig, men allikevel så dypt når man først setter seg inn i det. Egne modier gjør det lett å anbefale spillet til andre. Dessverre er selve kampanjen litt i korteste laget, og dette trekker ned.

Med en fargerik og innbydende atmosfære og en troverdig gjeng med soldater ved din side er Halo: Reach et sikkert kjøp på høstkanten. Triste dager kan trygt tilbringes på planeten Reach.

Les hele anmeldelsen av Halo: Reach på Spillverket.no

Les også disse sakene:

Bungie straffer snikere

Vi har testet Playstation Move

28 ganger gjennom Mass Effect

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.