RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Flat mage nå


Absolutt alle kan få flat mage om de ønsker det, men det krever disiplin. Stikkord er unngå salt mat, drikk 2 liter vann per dag, spis små porsjoner, tren styrke og kondisjon hver uke.
Absolutt alle kan få flat mage om de ønsker det, men det krever disiplin. Stikkord er unngå salt mat, drikk 2 liter vann per dag, spis små porsjoner, tren styrke og kondisjon hver uke. Foto: Foto: Istockphoto
Begynner du nå, har du god tid til å trene deg opp igjen til neste bikinisesong

KVINNEGUIDEN.NO: Synes du ikke at målet om flat mage ble nådd denne sommeren heller? Vel, da har du en ypperlig mulighet til å begynne på nytt denne høsten.

Tid for trening

Mange blir fristet til å droppe treningsøktene når solen varmer, hvitvinen er i glasset og "alle andre" koser seg. Nå som sommeren er på hell er det derimot lettere å ta turen inn i treningsstudioet.

Begynner du nå har du dessuten god tid til å trene deg opp igjen til neste sommer når bikinien skal på igjen!

Som kjent er det ikke mulig å punktslanke seg, fettet legger seg der det vil på kroppen, uansett hvor mye man løper eller sykler.

Treningsvideo: La magemusklene få en omgang

To ganger i uken

Men, man kan trene opp hver eneste muskel ved hjelp av en kombinasjon av styrke- og kondisjonstrening. Da vil du både kvitte deg med fettet, og musklene blir mer markerte, noe som får deg til å se slankere og strammere ut.

Derfor bør målet ditt denne høsten være å trene styrke minst to dager i uken, og kondisjon tre dager i uken.

Kondisjonsøktene trenger ikke være knallharde timesøkter i aerobicsalen. Varier mellom gåturer og spinningtimer, noen kan være intense, andre rolige.

Begynn gjerne treningen med en forholdsvis rolig kondisjonsøkt, og kjør styrkeøvelser etterpå, når du er varm.

Treningsvideo: Slik trener du magen

Flat mage

De fleste kvinner drømmer om en flat og stram mage, men styrketreningen gir ikke umiddelbare resultater, her må du holde på i noen måneder før du merker at magen blir sterkere.

Det som er enda mer irriterende, er at magen godt kan bule ut litt ekstra selv når man har trent regelmessig styrke over lengre tid. Det handler om hvor mye luft man bærer på, hva man spiser og hva man drikker.

Les også disse sakene:

Slik øker du forbrenningen

Unngå bollemage

Den nye sunnhetsbølgen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere