RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fornem med trøkk

I alle år har det i dobbelt forstand luktet fornemt av Audi. Og det gjør det nær sagt selvfølgelig også nå. Vi har snust litt på Audi A 4 Avant (stasjonsvogn) med en 2-liters TDI-motor.

Og det overrasker vel ikke så mange når vi sier at det på flere måter var bekvemt. Kombinasjonen stasjonsvogn og komfort gjør at mange velger nettopp A 4 Avant som firmabil. Det er vel egentlig bare en hoved-ting som er feil med disse bilene - de er dyre. Vår utgave, som så absolutt ikke var av de som er i den ribbede klassen, må man betale 460.000 kroner for. Den hadde derimot omtrent alt det man kan ønske seg av utstyr.
Og turbo-motoren er en fornøyelse å håndtere. Diesel er jo førstevalget for flere og flere nå, og både Audi og Volkswagen frister svært mange i så måte.
Da vår TDI-motor hadde fått varmet seg opp litt, og vi var i siget på finveien, var det vanskelig å høre at det satt en diesel-motor under panseret.
Bare da vi svingte inn for å tanke, måtte vi være oppmerksom på å komme til riktig pumpe.
Når vi først er innen på drivstoff, må vi nevne nøysomheten. Moderat på bykjøring og svært gjerrig ute på landeveien. Nærmest en fornøyelse å måle forbruk i forhold til utkjørte kilometer.

Trang

Bare på ett punkt setter vi tommelen ned for A 4'n. Det er den innvendige plassen. I forsetene har man det absolutt romslig, men de som skal trykke seg inn bak, bør ikke være grovvokst eller ha lange ben. Tredjemann bør helst spørre å få sitte på med en annen. En ting er at selve setet ikke er bredt, men bilens form gjør det også svært trangt i skulderhøyde. Men å endre på Audi-formen er vel ikke aktuelt?

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere