RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fotobutikken økte mest

Med økt omsetning på 33 prosent har fotobutikken til Espen Schaaning økt mest på Bryn Senter. Han tror kundene opplever de ansatte som folkelige, selv om de er en kjedebedrift.

Bryn: Espen Schaaning i Foto Knudsen på Bryn senter blir svært glad da Nordstrands Blad forteller han om det gode resultatet for fotobutikken hans. Schaaning har nemlig hatt så mye å gjøre de to første ukene i januar at han ikke har hatt tid til å sjekke omsetningstallene ennå. Køen ved disken hans krever oppmerksomhet også de få minuttene lokalavisen er innom for å ta et bilde.

Fotokiosker

Jeg må bare ekspedere denne kunden, sier han og snur seg mot Tor Jørgensen, som skal ha passfoto. En rullegardin blir trukket ned i et hjørne i butikken, Schaaning gjør noen kjappe knips, og flytter seg til fremkallingsmaskinen. Mens han holder på der, øker køen foran disken, og en av de andre ansatte dukker opp fra laboratoriet på bakrommet.

I fjor laget vi 714.000 print av digitale bilder og vi fremkalte 800 filmruller. Mesteparten ble gjort på laben i butikken. Det har skjedd mye i fotobransjen de to siste årene. I 2004 fremkalte vi 26.000 filmruller, sier han og legger til at det også er andre faktorer som har gjort at butikken går så bra.

Schaaning har vært i fotobransjen i 19 år og tok over butikken på Bryn i mai 2005.

Tallene våre blir også målt på utlevering. Nå bestiller folk bildene på nettet, eller de kommer til butikken med minnebrikken og bruker kioskene våre til å overføre de digitale bildene de ønsker å få på papir. Vi er en av butikkene i kjeden som er størst på innlevering av digitalbilder, forteller han.

Usikker

I kioskene bestiller folk forstørrelser, brenner CD-plater og lager julekort.

Vi har kunder fra 16-85 år. Det er enkelt å bruke kioskene våre, forteller han.

Marve Forsberg er ikke helt enig. Han har akkurat fått hjelp til å legge inn bildene sine.

Det fungerer jo bra, men jeg synes nå det er bedre manuelt. Jeg blir litt usikker ved disse maskinene. Egentlig hadde det nok vært lettere for meg å bestille bildene hjemmefra, innrømmer han. Vi drar jo nytte av å være en kjedebedrift, men jeg tror kundene våre opplever oss som folkelige og jordnære. Og så har vi det vanvittig moro på jobben! Det gjør jo at vi yter litt mer, sier Schaaning om suksessen i den lokale fotobutikken.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere