Frykter reklameinvasjon på Majorstuen

REKLAMESTOPP: Aina Bull Munster fra velforeningen La Majorstuen Leve, advarte Frogners lokalpolitikere om å gi grønt lys for mer reklame i gatebildet. FOTO: ANDERS JØRSTAD

REKLAMESTOPP: Aina Bull Munster fra velforeningen La Majorstuen Leve, advarte Frogners lokalpolitikere om å gi grønt lys for mer reklame i gatebildet. FOTO: ANDERS JØRSTAD

Undertøysreklamer interesserer ikke barn og eldre, advarte majorstubeboere under bydelsutvalgsmøte.

MAJORSTUEN: Det var Aina Bull Munster og Bryhild Stenrød fra velforeningen La Majorstuen Leve som under debattforumet "åpen halvtime" delte reklamefrykten med lokalpolitikerne.

Fra rådhuset er det nå gitt grønt lys for mer reklame på Majorstuen. Men omfanget av reklame er for stort allerede. Man bør heller følge den motsatte utviklingen i resten av Europa, fortalte Bull Munster, som kaller reklame for "arkitekturfiendtlig".

Reklame på senga

Det er Plan- og bygningsetaten som i dens reklameplan åpner døren for mer reklame på Majorstuen. Bull Munster håper likevel at bydelspolitikerne har et annet syn på saken.

Lysreklame på taket er kanskje det mest sjenerende. For eksempel kjenner vi en som bor i en toppetasje ved Majorstukrysset, og som får "Phillips"-reklamen til å lyse opp hele leiligheten når hun slukker lyset for natten, forklarer Bull Munster. Videre mener hun at utsikten fra toppetasjene skal strekke seg mot Holmenkollen, og ikke rett inn i store lysreklamer.

Manhattan-tilstander

Den planlagte boligutbyggingen på Majortsulokket er heller ikke god musikk for velforeningens ører.

Majorstuen trenger ett nytt parkområde. Overfor alle de eldre som har begrensede bevegelsesmuligheter, blir Frognerparken eller Marienlystparken en lang vei å gå, mener Stenrød.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag