Gir gass vekk fra gubbestempelet

Opel er på hugget med flere interessante modeller. Opel Insignia er en av dem, selv om OPC-varianten (bildet) neppe blir en vinner i Norge grunnet avgiftspolitikken

Opel er på hugget med flere interessante modeller. Opel Insignia er en av dem, selv om OPC-varianten (bildet) neppe blir en vinner i Norge grunnet avgiftspolitikken

Opel har tapt store markedsandeler de seneste årene, men nye modeller lover godt for fremtiden.

Det er knyttet ikke ubetydelige forventninger til Opel Ampera.

Opel satser sterkt på Astra stasjonsvogn.

Opel Meriva har hentet tilbake de såkalte "selvmordsdørene".

Vises på Paris-utstillingen: Opel GTC

Opel GTC

Opel Insignia stasjonsvogn OPC

Opel Corsa OPC

Opel er bilmerket som har gått fra å være en vinner for noen år siden til å bli den store taperen. 10,9 prosent av personbilmarkedet hadde Opel ved inngangen til september i 1999.

Merket var det tredje største i landet – større enn Ford – ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Nå, elleve år senere, er andelen krøpet ned til 4,8 prosent (3,6 prosent i august). Opel er det tiende største merket, mens Ford nå har tredjeplassen.

Men nå ryddes det hos Opel som, ifølge bransjenettstedet BilNytt.no, lover å komme «voldsomt tilbake». Det har Opel sagt før, og hvor de skal være mot slutten av 2011 sies det intet om.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag