RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gründere med sans for service


GODT SAMARBEID: Den lille bedriften gjør stor suksess selv i vanskelige tider. Jens Ellingsson (FV), Annika Flatin, Espen Nicolaysen og Erik Westervoll. FOTO: Anita Bakk Henriksen
GODT SAMARBEID: Den lille bedriften gjør stor suksess selv i vanskelige tider. Jens Ellingsson (FV), Annika Flatin, Espen Nicolaysen og Erik Westervoll. FOTO: Anita Bakk Henriksen
Da de tre vennene startet opp sin buisness for cirka tre år siden trodde de neppe det skulle bli en slik suksess, men de er ikke i tvil hvorfor.

Trondheimsveien: – Vi satser hardt på service, og vi har veldig gode garantier. Hvis vi ikke klarere å levere gode resultater innen tre måneder, så refunderer vi alle pengene. Etter de tre månedene er det ingen bindingstid, så det ligger veldig ann til at vi kun skal ha fornøyde kunder, forteller Espen Nicolaysen.

Studievenner

De tre østkantbeboerne møttes da de studerte sammen i Australia, og ble på kort tid gode venner.

– Vi har alle tidligere jobbet med salg, og hadde kompetanse som passet bra sammen, både når det gjaldt it, utvikling og salg, sier Espen.

De var Jens som hadde den første idèen høsten 2006, hvor vi satte oss sammen i leiligheten til Lars Marius og planla hvordan vi ville markedsføre oss. Vi fant fort ut at søkemotorene er stedet hvor folk leter og ville vite hvordan vi kom oss høyt opp der. Brukte noen måneder hvor vi leste alt vi kom over rundt tema, fotelller Espen

Personlig oppfølging

Sammen startet da de tre gutta kursagenten.no i 2007 som i dag er Norges største kursoversikt med alle typer kurs for både bedrifter og private. I tillegg yter de ekstra service til kundene sine ved å hjelpe til søkemotoroptimalisering av kursannonser og artikler, analyse av hjemmesider, og råd og tips for markedsføring på internett.

– Alle kunder har full tilgang til å legge inn og redigere annonser og artikler, og se besøksstatistikk på oppføringene dine, via sitt eget kontrollpanel, men de får også en personlig agent som gjerne gjør denne jobben for dem, forteller Espen.

Tenker langsiktig

– Vi opplever at kundene våre har en helt annen opplevelse hos oss, og mange blir overrasket når vi forteller at de har tre måneder angrefrist, og at vi aldri prøver å presse på dem en tolv måneders kontrakt med binding, sier Jens Ellingsson.

De mottar mange positive tilbakemeldinger fra kundene, og målet deres er ikke å få mest mulig penger ut av en kunde på kortsikt, men at de blir så fornøyde at de fortsetter å være kunder i mange år. Kundene er alt fra de store bedriftene til de helt lokale, generelt alle som holder kurs. Omtrent halvparten av kundene holder kurs for bedrifter, mens den andre halvparten har kurs for privatpersoner.Per i dag har de 27000 kurs i oversikten, så det skal virkelig finnes noe for alle, og gutta har full styring.

–Vi liker å ha kontrollen selv, har ikke lyst til å få inn investorer for å kunne ekspandere. Da vi startet opp tok vi også opp lån i leilghetene våre slik at vi også da ungikk investorer, noe vi er svært glad for, sier Nicolaysen.

En gründerdrøm

Har hatt våre uoverenstemmelser, skjer jo det når tre gode venner jobber så tett, men vi blir alltid enige til slutt, sier Espen og smiler.

Det var nok en drøm i alle sammen om å bli gründere og de føler seg heldige som har en så fleksibel jobb.

– Vi gjør jo alt selv bortsett fra regnskapet, og legger selv opp dagene. Selv om det er mye jobbing, så går det faktisk ann å ta en tur slalombakken eller ta en tur med båt på sommeren så sånn sett er vi ekstremt heldige, sier Espen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere