Innrømmer sensur-tabbe

Dette ble for sterk kost for Oslo Sporveier. Nå innrømemr de tabben

Dette ble for sterk kost for Oslo Sporveier. Nå innrømemr de tabben

Sporveis-Annonsene innrømmer at det var feil å stoppe kampanjen for Dansens Hus.

- Saken ble håndtert helt feil, sier administrerende direktør Øyvind Markussen i JCDecaux, som forvalter reklameplassen for Sporveis-Annonsene, til Dagens Næringsliv.

Sporveis-Annonsene stoppet annonsekampanjen for Dansens Hus fordi den visuelle profilen minnet om tagging. Røde streker på hvit plakatbunn falt ikke i god jord.

I går innrømmet Sporveis-Annonsene tabben, og betalte Dansens Hus de 250.000 det har kostet dem å utvikle kampanjen.

- Vi er godt fornøyd med å ha fått et forlik og at saken er ute av verden, sier administrativ prosjektleder Gunnar Lossius i Dansens Hus.

Helt klart er det likevel ikke hva som lå bak sensuren. Det var Oslo Sporvognsdrift som stoppet kampanjen, og ifølge dem var det ikke taggeassosiasjonene som gjorde utslaget.

- Regelen er at alle plakater skal ha en tydelig avsender. De plakatene som ikke hadde det, ble tatt ned, sier kommunikasjonssjef Cato Asperud i Oslo Sporvognsdrift til Dagens Næringsliv.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.