RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ja, hva er galt med NAV?

Systemet virker ikke? Man blir så lei alt dette, all denne omorganiseringen i komunnen fører ofte til mer rot en orden. Stakkars ansatte som skal gå igjennom dette, og ikke minst brukere av dette. Politikere lager ofte noe nytt, hva med å ta med de ansatte på dette som kan komme med veiledning og noen råd hvordan dette kanskje kunne fungert. Det er de som ser hvor det butter.

Arbeidsavklaringspenger hva betyr dette for brukerne og Nav. Vi som går på rehabilitering eller er tidsbegrensett ufør har fått dette av forskjellige grunner, enten det fer ysisk eller psykisk

Nav har fattet et vedtak, de stoler vel på sine egne avgjørelser når det gjelder brukerne som får disse stønadene, det har de jo innvilget selv.

For mange av brukerne er det et nytt stressmoment i hverdagen. Først må du sende meldekort som de sier, melde fra om egen helsetilstand? Hva i all verden har det med helsa å gjøre.. skal det kunne kontrolleres gjennom at de fungerer kanskje en dag i uka på jobb trenger vel mer en som så. Bare å måtte gjøre om alt med banken pga at man for penger to ganger i mnd istedenfor en gang som før, det høres kanskje rart ut at dette skal være vanskelig for enkelte men det er det velkommen til verden.. Vil jo ikke at dette skal medføre at noen brukere blir mer dårlig.

Meningen med dette tiltaket er jo å følge opp brukerne tettere, jeg bare spør åssen skal Nav få tid til det, med all den jobben som følger med meldekort osv..

Var på et møte, det var bare meg som møtte opp. Tror folk har gitt opp disse møtene fordi det er informasjon om noe nytt hver gang som gjør enkeltpersoner mer urolig.. De mener at dette nye skal gjøre at de skal følge opp brukere bedre det er det vel ingen som tror noe på.

Tror ikke det blir noe tettere oppføling av dette. I de to årene jeg har vært under nav har jeg ikke fått noe telefon eller kontaktet for forslag eller noe annet det er jeg som har sørget for det selv..

Nei la Nav få bruke sine ressurser til å få mer tid til brukerne sånn at de har tid til å ha en samtaler for å komme med forslag til hva man kan gjøre for å hjelpe de i gang evt med skole eller jobb. Dette er en stor mulighet til å få flere i jobb er det ikke det vi ønsker. Så er det vel noen som vil si at dette er et eget ansvar å ta kontakt ,ja det er det men prøv å få kontakt med en saksbehandler eller komme igjennom på telefon ,jeg har vært heldig men dette er en dags jobb bare det Husk det er mange mennesker som sliter med dette og ikke minst seg selv så dette kan være tungt for den enkelte. Er en grunn til at man for disse ytelsene.

At dette fører til en mer komplisert hverdag for både Nav og bruker ja det er helt klart.

Kriterier for fritak , åssen skal dette vurderes? Det er nok en stor prosent som finner dette vanskelig åssen skal Nav vurdere dette ut i fra den enkeltes behov skal man da gå til lege å få en ny erklæring på dette? en evig papirmølle.

Men en stor takk til alle ved Nav som gjør så godt de kan i dette kaoset..





Hilde Foss

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere