RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kollektiv skandale

I 32 måneder har vi som sogner til Kolsåsbanen vært uten T-bane. Drøye to år tok det å gjenåpne tre av stasjonene. Disse nærmer seg nå ferdigstillelse. Allerede i disse dager har man startet opp arbeidet på "Nye Bjørnsletta" stasjon. Dette arbeidet skal være avsluttet i løpet av inneværende år. Åpningen av stasjonene må imidlertid vente noen år, da man først må gjøre klar banen til Bærum.

I forrige måned nedla man Jar-trikken foreløpig for to år. Siste holdeplass blir nå Lilleaker. At trikken nå snur på Øraker stasjon eller cirka fem meter før denne gjør at man ikke kan benytte denne stasjonen.

Nye Bjørnsletta stasjon kan ikke åpnes når den er ferdig da det ikke finnes eller vil bli anlagt pens der. Det blir for dyrt.

Øraker stasjon skal ikke brukes tross at det der finnes en pens som man bruker i dag. Det skal i stedet lages en vendesløyfe ved Lilleaker stasjon. Dette koster jo ikke penger!!!

De eldste trikkene har ikke førerhus i begge ender, og det kreves derfor vendesløyfe. Hva med å la de gamle trikkene kjøre annenhver gang til Øraker/Lilleaker, slik de har gjort til i år med Jar og Bekkestua som endeholdeplass?

Samtidig kunne det anlegges pens ved gamle Lysakerelven stasjon, slik at Kolsåsbanen kan åpnes til Nye Bjørnsletta stasjon så snart denne er ferdig. Da kunne vi som sogner til de vestligste stasjoner på Kolsåsbanen og Jar-trikken igjen få skinnegående trafikk i relativ nær fremtid.

Karsten Klippenberg

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere