Kom og spør

Smart Security passer på at bare kunder av Esso parkerer på stasjonens område.

Smart Security passer på at bare kunder av Esso parkerer på stasjonens område.

Mange lesere har fått en dyrekjøpt erfaring ved å parkere på Sæter.

Sæter: Nordstrands Blad har mottatt fortvilte henvendelser fra personer som har fått bot etter å ha stått parkert på Esso i Nordstrandsveien. Bøtene har blitt skrevet ut av selskapet Smart Security.

Daglig leder ved bensinstasjonen, Erik Koldre, forteller at de har brukt Smart Security i tre til fire år.

- Ikke klager tidligere

Vi er nødt til å ha noen til å kontrollere, for vi har ikke kapasitet til være en parkeringsplass for hele Sæter senter. Reglene for parkering hos oss er 30 minutter for handling på stasjonen og det er tydelig skiltet, forteller Koldre og legger til at det ikke har vært klager på denne praksisen tidligere.

Det var noen klager ved juletider for da var det ganske hektisk her, men ellers har det alltid gått greit, sier Koldrup og legger til at han forutsetter at Smart Security har belegg for de bøtene de deler ut.

De må jo følge intensjonene i avtalen. Det skal ikke deles ut bøter for botens skyld, og jeg regner med at de har dokumentasjon for det de gjør. Hvis kunder likevel skulle få bøter på feil grunnlag så må de ta dette opp med Smart Security, sier daglig leder og oppfordrer kunder av stasjonen til å komme å spørre hvis de ønsker å stå parkert ved Esso mens de gjør et ærend:

Vi har parkeringstillatelser her og jeg har ennå ikke sagt nei hvis noen spør. Så det er oppfordringen til våre kunder, kom og snakk med oss.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.