RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kraftig vekst på Aker Brygge

Butikker og serveringssteder på Aker Brygge opplevde en kraftig vekst i januar og februar, tross signaler om stillstand i markedet.

AKER BRYGGE: – Februar ga en omsetning på 68,1 millioner, en fremgang på 10,3 prosent, tross fem færre virksomheter, sier senterdirektør Tomas Oberg.

Akkumulert er veksten på 5,6 prosent pr. februar. Alle bransjer eks. klær og sko har fremgang siste måned, ifølge Oberg.

Nytt konsept

– Fram til og med mai 2010 hadde Aker Brygge en tilbakegang på cirka seks prosent, men siden lanseringen av det nye markedsføringskonseptet «Discover More» juni 2010, hvor man har fokus på Aker Brygges unike helhet innen shopping, servering og underholdning, har Norges største destinasjon kun hatt positiv omsetningsutvikling, sier han.

Vellykket vinfestival

Arrangementet «Oslo Vinfestival» i samarbeid med Tjuvholmen første helgen i februar ble en umiddelbar suksess. Dette følges opp til høsten med Oslo Ølfestival 6-8. oktober. Begge arrangementer skal bli årlige hendelser.

Aker Brygges butikker og serveringssteder har målsetting om 1,2 milliarder i omsetning i 2011, og man vil motta nærmere 12 millioner besøkende i løpet av året.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere